Bangkok-Chiang Mei-Phuket:

Fil doğa parkı/ Chiang mei 13 gün sürecek yolculuk THY İstanbul- Bangkok direk uçusuyla başladı.Gitmeden önce internetten okuduklarım ve duyduklarımdan Tayland‘ı pis ve tehlikeli sanıyordum. Bu kesinlikle yanlış. İnterrnette tavsiye edilen ucuz yerlerde kesinlikle kalın. Genelde hepsi temiz. İnsanlar da güleryüzlü ve iyiler.Bağırsak enfeksiyonu geçirmekten veya sıtma olmaktan bile korkuyordum okuduklarımdan:))Bangkok’ ta havaalanından turistik kazıklanmalardan korkarak hızlı trenle şehir merkezine gittik. Ordan da skytrainle otelimiz “Oriental Residence”a geçtik.

Skytrain onların yerin üstünde giden,yani üst geçit gibi bir yer düşünün, metrobüsümsü ulasım araçları.Bangkok’ta trafik İstanbul’dan beter olduğundan şehir içinde kesinlikle tercih edilmeli.Ucuz ve kolay. Biz 15 günlük toplu bilet aldık.Oriental Residence 5 yıldızlı çok sık, butik ve tertemiz bir otel.Kesinlikle tavsiye ederim. Odalarda mutfak gereçleri bulunduğundan isterseniz kendi yemeklerinizi pişirebilirsiniz.Skytrain durağına 5 dakika yürüyüş mesafesinde. Personel aşırı güleryüzlü,çok sıcak ve hepsi çok iyi eğitimli, müşterilerine karşi çok özenliler.İlk gün çok yorgun oldugumuzdan kısa bir nehir turu yaptık ve bir durakta da Wat Arun denen tapınağı ziyaret ettik. Wat arun / Bankok

Wat Arun Bangkok’ta görülmesi gereken en önemli yerlerden biri  ve çok ta uzun sürmediği için gezmek, ilk gün programi için iyi bir durak. Wat Arun civarında bir yerde ucuz Tayland yemekleri yedik. Oğlum coconut juice denen buraya has olan içecekten denedi ve sevmedi ne yazik ki..İkinci gün reclining buda nın oldugu tapınak ve Grand Palace i ziyaret ettik.Bunlar da Bangkok’ta mutlaka görülmesi gereken diğer iki yer. Skytrain le çok rahat ulaşılıyor. Coconut / Deniz

Bir diğer görülmesi gereken yer ise Wat Triamitr. Fakat biz 5 yaşında bir çocukla seyahat ettiğimizden zamanımız ancak üstteki ikisine yetti. Bangkok’ta daha çok zamanınız varsa birçok aktivite var yapılacak ama bizim 3 güne daha fazla tapınak sığdırmamız mümkün değildi, zaten 2 tapınak ta bize yeterli geldi.Sonuncu günümüzde Damnoen Sodak denen yüzen çarşıya gittik, yani” Floating market.”Bu tura “tour with Tong ” isimli bir tur şirketiyle katıldık. Biraz pahalıydı ama deydi. Rehberimiz Jerry idi, bizi çok yeni bir jiple otelden aldılar ve “floating market” e götürüp gezdirdiler.Yüzen çarşı yani floating market o bölgedeki köylülerin ürünlerini ve turistik eşyaları bir nehrin içinde kanolarla sattıkları bir alan. Yüzen market

Yüzen çarsi turumuz bitince oğlumun isteği üzerine hindistan cevizi ağaçlarina bakmaya gittik ve rehberimiz bize ağaclara nasıl tırmanılacagını gösterdi, tabi ki maymun gibi de tırmandı.Sonraki durağımızda bizi maymunların olduğu bir alana götürdü . Hafif tepelik bir yer ve ormanlıktı. Maymunları arayarak bulduk ve muzla besledik, bu aktivite de 5 yaşındaki oglum icin secilmisti tabi ki.. Maymunlara muz verirken

Akşamüstü ben alışverişe ,oğlum ve eşim de sea world’ e gitti..Ertesi gün weekend market denilen skytarinle gidilen çok büyük bir pazaryerine gittik. Gene çok ucuz şeyler, bir sürü tshirtler aldık. Tanesi 100 bahta yani 5,5 tl.Gerçekten çok büyük bir yer,hediyelikler, kedi köpek eşyaları, ressamlar, yemek ne ararsanız var. Bebek arabasıyla giderseniz gezmek biraz zor olur çünkü çok dar sokaklar..Ben ordan birşey yiyemedim çünkü biraz pis göründü gözüme ama eşim yedi.

Bangkok’ta alışveriş için en uygun yer MBK denen çok büyük ve herşeyin çok ucuz olduğu bir sürü taklit giysiler alabileceğiniz, aynı zamanda skytrain durağı olan bir yer. Kesinlikle gitmelisiniz.Siam denen bir alan var bundan başka.Siam da bir sürü Kanyon, İstinye park gibi büyük alışveriş merkezleri var ama kesinlikle en orjinali MBK!! Siam paragon denen alışveriş merkezi bizim İstinye park türevi. Chanel, Louis Vuitton vb markalar burda ama fiyatlar Türkiye’den pahalı.MBK den Hawainas terlikleri 100 bahta, lacoste taklit ya da orjinallerini 200 bahta alıyorsunuz. Bata mağazası var ve ayakkabıların çifti 40 tl yani 700 baht civarı. İnanılmaz ucuz bir yer..ucuz yemek de yiyebilirsiniz en alt katta. Tayland yemeği

Tayland yemeklerinden bizim damak tadimiza uygun olanları:Tavuklu, taze soğanli ve kaju fıstıklı bir yemek,adını unuttum,Chicken satay,Green curry chicken(acı),red curry chicken(acı),rice,Sticky rice,Noodle.Burger king , Mc Donalds her yerde var zaten. 7 elevenlar da her yerde var. 7 elevendan istediğiniz market alışverişini yapabilirsiniz.Fiyatlar gayet normal, kruvasan 20 baht, oğlum için aldığım sütler 20 bahttı.Bangkok çok gelişmiş ve çok büyük bir yer.Heryer otel dolu. Son derece büyük ve lüks oteller mevcut.Ucuz alternatifler de var tabi.Yemek yemek için de bir sürü alternatif var her yerde. Italyan restoranları, Çin, Japon her tür mutfak. Kolayca ulaşılabilir.Ulaşım için Tuktuklar var motosikletin arkası kapalı şekli,aman dikkat! Emniyet kemeri yok, tehlikeli kullanıyorlar ve kapkaççılar çantanızı yanınızdan motorla geçerken çekiyorlar. Benim başıma geldi ama gene de dikkatli bir şekilde binmeye devam ettik. Pazarlık şart!!100 baht civarı her yere götürüyorlar.Taksiler çok ucuz, ama sarı- yeşiller daha güvenli. Turizm polisinin çok sıkı takibi altındalarmış, o yüzden kazıklayamıyorlar. Taksimetreyi mutlaka açtırın binerseniz.

File banyo yaptırırken 4. Günümüzde Bangkok’tan Chiang Mai‘a uçakla gittik ama gece treni de hem ucuz hem güvenli hem temizmiş, biz gene benim korkumdan pahalı yolu seçtik ne yazik ki..Havaalanına otelden taksiye bindik. 270 baht tuttu otoban parası dahil. Otoban 50 baht tutuyor taksici onu ekstra alıyor sizden. Bu fiyat son derece uygun.Chiang mei de taksiler havaalanında sizi sıraya sokuyor ve otelinize 120 bahta götürüyor. Biz Shangri-La da kaldık. Oriental Residence kadar yeni ve güzel değil ama gene de oldukça iyiydi. Yüzme havuzu da var. Chiang Mai kuzeyde kalıyor, biraz daha serin ama gene de çok sıcak.Ekim sonunda gittik biz yani yağmur mevsiminin sonunda.Ağustos , Eylül ve Ekim ayları muson dönemi olduğu için gidilebilecek en kötü zaman, hem çok nemli hem çok yağışlı oluyor fakat bizim şansımıza yağmur az yağdı ve hep gece yağdı. Hava hep çok sıcak ve nemliydi. Deniz sıcaklığı12 ay boyunca 29 ,28 derece gibiymiş burda.Çok rahat denize giriliyor. Chiang mei de ulaşım genelde tuktuklarla ucuz. İlk günümüzde nehir turu yaptık . Bunu size önermem. Görecek pek bir şey yoktu. Evler ve restoranlar vardı o kadar, bir de son durakta oradaki bir çiftliğe götürdüler bizi, meyva ve içecek ikramı, bitkilerin tanıtılması…Çiftlikte turdan ayrıldık. Ordaki en önemli wat çiftliğe yakın diye rehberimize bize taksi çağırmasını söyledik. 100 bahta anlaştı bizim için. 20 dakika çiftliğin önündede bekledik ve bir tuktuk geldi ne yazik ki taksi yerine. Tuktuk bizi minibüs durağı gibi bir yere götürdü ve bizi arkadaşının aracına bindirmek istedi ordan yani kazıklamak.. Biz dedik bizi al ve otele götür yoksa turist polisini arıyoruz. Tabi ki bunun üzerine otele geri götürdü ve toplam 100 baht ödedik. Otelden taksi ayarladılar. 1000 bahta taksi bizi wat a götürdü, ordan hayvanat bahçesine bıraktı ordan da tekrar alıp otele geri götürdü…

Rehber ağaca tırmandı Dönüşte ben deep art isimli masaj yerine gittim. 180 bahta temiz bir odada , takma adı jice olan çok cici bir Taylandlı bayan çok güzel masaj yaptı. Yani 10 tl civarı!!Masaj inanılmaz ucuz, sokaklarda koltuklarda masaj yapıyorlar..Her yer masaj salonu dolu..Sonra “night market” yani gece pazarına gittik, inanılmaz güzel şeyler var ve inanılmaz ucuz. Alışveriş yapacaksanız kesinlikle burdan yapıın!!Ben çok güzel bir Buddha resmi aldım, 2 adet te fil resmi. Buda resmi yağlıboya , çok güzel ve orjinal ve sadece 400 baht yani 22 tl civarı.. Fillerin de tanesine 100 baht verdim gerçekten çok özel ve güzel resimler. Yapan ressam da iyi birine benziyordu , evimde severek asacağım o iki resmi. Bir sürü hediyelik eşyalar aldım burdan..Çoook büyük ve çoook güzel bir market. Yolun kenarında ucuz bir restoranda 3 kişi toplam 25 tl ye yemek yedik ve bir sürü de içki içtik. Herşey çok ucuz burda…

Siam sea world bangkok Ertesi gün “elephant rescue park” gezisine katıldık. Ucuz değildi ama verdiğim paraya fazlasıyla deydi…Filler Taylandda sov amaçlı kullanılıyor. Döverek eğitiliyor, işkence yapılıyor, işe yaramayınca da sokağa atılıyor. Lack isimli bayan bu araziyi almış ve ülkenin heryerinden işkence görmüş , atılmış filleri toplayıp burda iyileştiriyor ve bakımlarını üstleniyor.Fillerle ilgili bir sürü şey öğrendim.Birincisi, fillerin eğitimi için işkence gördükleri ve doğal hayatta yaşamaları gerektiği, fil şovlarına asla katılmamalıyız!!3 gun boyunca minicik bebeleri itaat öğrenmeleri için kafese koyup dövüyorlar, annelerinden ayırıyorlar, lütfen hiçbir fil şovuna veya sirke gitmeyin!!Filler annelerinin yanında yaşıyorlar, özellikle küçükken buna çok ihtiyaçları var..İkincisi, fillerin günde 16 saat yemek yemeleri gerektiği!!Üçüncüsü, güneşin altında tenlerinin yandığı ve suda sıksık yıkanmaları gerektiği, sonra da çamura girip kendilerini güneşten çamurla kaplayarak korudukları

Burda güzel, duygusal ve özel bir gün geçirdik, verdiğimiz para da filler için harcanacak, bunu bilmek güzel…Yani zavallı sirk filleri bu olanaklarin hiçbirine sahip olamadıkları gibi bir sürü de dayak yiyip eziyet görüyorlar!!Öğle yemeğimiz parkta idi ve vejeteryan bir açık büfe,mmmmm çok güzeldi..Bu parkta dünyanın bir sürü yerinden gönüllüler var, gelip hayvanları iyileştirmek için çalışıp yardım ediyorlar. Bir sürü köpeğe de bakılıyor burda!!Akşam otelimize döndük, oğlum ve eşim havuza bense masaja:))Bir günümüzde de kalan önemli 2 watı gördük, budist rahiplerle sohbet ettik ve günlük hayatları hakkında bilgi aldık. İngilizcelerini geliştirmek için bir yerde oturup turistlerin gelip onlarla konuşmasını bekliyorlar. Watlardan birinde bir rahibi meditasyon yaparken gördüm, mumya sandım, gerçek olduğunu anlayamadım,sordum ve ordan söylediler, nefes almıyor gibiydi adeta ve hiç kımıldamadan duruyordu. James Bond adası

Ertesi gun Phukete doğru yola çıktık.En kötü 2 gece Phukette Patongda kaldık. Millenium resort denen otelde.Beğenmedim, memnun da kalmadım.Fiyat fena değildi, kahvaltı dahil..Tam patong merkezde, bangka street e yakın, yani travestiler, hayat kadınları ve eğlencenin dibi..Çok beter bir alan aileler için…Ama buna rağmen bir sürü küçük çocuklu aile vardı.Yemekler burda çok pahalı ucuz bir yer bulamadık. Ertesi gece Thai yemekleri kursu da veren bir yer bulduk nispeten daha iyiceydi, temiz ve nezihti. Ertesi sabah bir gece önce ayarladığımız turumuzla James Bond İslanda gittik. Turumuzdan çok memnun kaldık,rehberimiz çok iyiydi..Doğa oldukça güzel, bizim turla giderseniz kesinlikle görmelisiniz derim..

Phi Phi adasında eşyalar traktörle denizden otele taşınıyor Ertesi gün Phiphi island a gittik, turumuz bir önceki günkü kadar iyi bir şirket değildi. Çok kalabalıktık, 7 sürat teknesi aynı anda hareket ediyor. Bir plaja gidip hep beraber park ediyor, herbirinden 20 kişi iniyor. Plaj oldu halk plajı puff kalabalık belediye plajı gibi. Bu şirketi önermem.Eşim bu iki tura çok turistik diye katılmak istemedi, memnun da kalmadı. O Koh Lanta denen bir adada konaklamak istiyordu, ada çok güzel ve az turist işgali altındaymış. Sahili ve deniz güzel ve çok temizmiş.Phuketteki üçüncü günümüzde berbat kalabalık olan Patongdan kurtulduk ve Kato beach e taksiyle gittik, sonraki iki gecemiz Meridien otelde geçti. Meridien güzel bir otel ama ne yazik ki odada garip bir koku vardı. Fazla sorun yaratmamaya çalıştım ve iki gece o odada kaldık. Deniz çok güzeldi. Sırf kum, oldukça iyi.  Otel herşey dahil değil sadece kahvaltı dahil. Yemekler çok pahalı ve civarda başka yenecek yer yok..Mahsur kalıyorsunuz ya da otelin servis aracıyla ucuz bir rakam karşılığında Patonga gidip bu seferde orda pahalı yemekler yiyorsunuz.

Budist rahipler kutsarken Meridieni ayırtma sebebim hergün gelen yavru fili oğlumun görmesiydi ama ne yazik ki fil kurtarma kampında gördüklerimizden sonra artık gelmemizi sağlayan sebep bizim için sadece üzücü bir sonuca dönüşmüştü. Oraya hergün yavru bir fil geliyor, annesinden ayrı, sıcakta..İnsanlara soytarılık yapıyor. Oğlumla ben önümüze gelen herkese bu konuda öğrendiklerimiz anlattık, otele gittik şikayet yazısı yazdık ve filin bu şekilde kullanılmaması gerektiğini anlattık. Oğlum da imzaladı, şimdiden hayvan hakları savunucusu olmaya aday kendisi!!Eşim müdürle görüşmek istedi bu konuda ama pek umursamadılar, biz de onlara trip advisor a yazacağız gibi tehditler savurup uzaklaştık..Pek işe yaramadı ama İstanbul’da bu konuda çalışmaları sürdüreceğiz..

Chiang mei.wat Bu arada Meridien sirf Rus turist dolu.Antalya plajlarını bu açıdan aratmadı:) Meridiende geçen iki geceden sonra Marriott Mai Kao Beach and Resorta 1000 bahtlık bir taksiyle oğlumla ikimiz gittik, eşim o gün dalış yapmaya gitti, Scuba Cats diye bir şirketle ve çok memnun kaldı. Marriot a geçiş sebebimiz bir gece bedava konuklama kuponumuzun oluşuydu onu değerlendirmek istedik.Marriott daha güzel bir tesis, 10 tane falan yemek alterrnatifi var, akşam yemeğinde Kabuki isimli Japon tepenyaki restoranında yemek ve kazık yedik:) Biraz pahalıydı ama çok güzel bir yemekti.

Chiang mei ciftlik meyva ikrami nehir turu Karşımızda oturan Avusturalyalı aileyle sohbetle geçti yemeğimiz, oldukça keyifliydi.Marriott daha çok Amerikalı ve Avusturalyalı işgali altındaydı. Ertesi gün denize  girmeye sahile indim, bi allahın kulu yok,  korka korka denize girdim 2 dakika kalıp korkup çıktım. Sonra öğrendim ki kırmızı bayraklar asılıymış plajda. Bu da denizde denizanası olabileceğini gösteriyormuş o yüzden herkes havuzlara doluşmuş..Pinpirikli Amerikalılar diye düşündüm, bence abartmışlardı.Kıyaslamak gerekirse tesis olarak Marriott ama deniz olarak kesinlikle Meridien çok güzeldi..Marriott ta deniz kenarında şezlong bile yok çünkü kaplumbağalarin yuvalama yeriymiş, şezlong yasakmış.Ben gene de Türkiye’deki tatil köylerini ve sahilleri tercih ederim, bizim kalışımız biraz ucuz uçak bileti almak için uzadı.

ty13 Son gün Bangkok’a geri döndük,Thai Airways ile. Bangkok’ta novotel sukumvitte yer ayırttık daha ekonomik diye fakat tuvalet kokuyordu odalar, sigara kokusu da cabası.. Balkon yoktu, camlar açılmıyordu ve benim klostrofobik durumlar orayı acilen terk etmemizi sağladı..Dayanamadık, ve oteli terk edip Oriental residince’ a geri döndük.Ertesi gün uçak ve canımız evimize dönüş……Taylandla ilgili genel bir bilgi daha: pazarlık yapın mutlaka..Ne söylüyorlarsa yarı fiyatını önerin,o civarlara alıyorsunuz.Chiang Mei’ i öneririm, choang Rei’yi gene önermiyorum , çünkü orda da kadınlar sömürülüyormuş, boyunlarına takılan şeylerle boyunlarının uzaması sağlanarak. Phukette masaj da çok pahalıydı. Masaj Bangkokta oldukça ekonomik.